maandag 22 augustus 2016 /

Mirror Room hit OP LOWLANDS

54% van de bezoekers tijdens Lowlands deelde persoonlijk profiel

Na 3 succesvolle dagen op Lowlands Festival kunnen we de balans opmaken van de mensen die de WE ARE DATA - Mirror Room hebben bezocht. De meest gehoorde kreet, al is dit niet gemeten, van bezoekers die naar buiten kwamen was: ‘Wow, wat gaaf, dat was het wachten meer dan waard!'.

 

Van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat stond het rijendik bij de installatie. De festivalbezoeker was nieuwsgierig naar die spiegelende doos. De buitenkant was handig voor het bijwerken van make-up en het maken van geinige selfies, maar wat gebeurde er binnen? Alleen door te wachten kon men dat ervaren. Met een biertje in de hand was dat gelukkig geen straf!

 

 

Willie Wartaal is het meest bang voor de blanke man

Diverse media bezochten de Mirror Room op Lowlands waaronder Willie Wartaal namens de VPRO. Hij laat zijn ‘small data’ meten en komt verbaasd naar buiten: ‘Ik vond de blanke man het meest bedreigend!’. Hij komt tot de conclusie dat we met deze nieuwe technieken om ons heen niet meer kunnen liegen…

 

 

Wat zijn we te weten gekomen over de Lowlands bezoeker?

Onze technisch partner VicarVision, waarvan Tjerk Kostelijk en Kasper van Zon ook op het festival aanwezig, heeft de data van de festivalgangers geanalyseerd en de meest opvallende uitkomsten bekend gemaakt. Tijdens Lowlands hebben 304 mensen de installatie bezocht (de teller staat nu op 1943 bezoekers totaal). Van hen was 42% man en 58% vrouw. 54% van deze bezoekers heeft zijn of haar profiel gedeeld.

 

Bekijk hier alle resulaten van de bezoekers van Lowlands

 

Bekijk hier alle openbare profielen.